środa, 24 lutego 2016

Uwierzyć w siebie

Cześć. 

Na wstępie chciałabym zacząć od przedstawienia się. Czyli jak już wiecie mam na imię Karolina. Mieszkam w woj. zachodnio-pomorskim i mam 15 lat. Teraz chciałabym bym przejść do odpowiedzi na bardzo ważne pytanie, która pewnie wszystkich ciekawi... Dlaczego założyłam bloga o tańcu. Czym on dla mnie jest a także dla wszystkich innych?. A więc gdy miałam 8 lat zaczęłam chodzić na zajęcia taneczne. Na początku byłam przekonana, że nie potrafię tańczyć dlatego dałam sobie z tym spokój a jednak w piątej klasie coś mnie tknęło i zdecydowałam się podjąć następną próbę ale już u innej instruktorki tańca. Na początku byłam skrępowana tym, że musiałam wychodzić na środek i pokazywać swoje umiejętności taneczne,ale z czasem nabrałam wprawy i cieszyłam się, że podjęłam taką decyzję a nie inną. Później były występy przed widownią, owszem niewielką,ale to zawsze coś. Czasami potańcowałam sobie w domu powtarzałam układy, które nauczyłam się na zajęciach a czasami nawet sama wymyślałam choreografie. Jeżeli tańczyłam na sali to czułam to samo jak robiłam to w domu. Czułam właściwie odetchnienie od życia codziennego, chociaż byłam niezbyt 'duża' to rozumiałam co to są problemy i różne inne troski. A gdy zaczynałam tańczyć tego już nie było. Był to dla mnie inny świat, w którym mogłam siebie wyobrażać tym kim sobie wyobrażałam abym mogła być. Nie interesowało mnie już to kto na mnie patrzy i czy w ogóle to robi. Najważniejsze było to, że to był dla mnie cud. Robiłam to codziennie, uwielbiałam tańczyć i wyłączać się poza rzeczywistość. A teraz przejdźmy do rzeczy. Taniec... Czym jest on dla ludzi, którzy nie całkiem dostrzegają co dzięki niemu można zdobyć. Jest to dla nich ruch całego ciała a w tym ręce, nogi przede wszystkim. Ci ludzie, którzy mogliby bez niego żyć a tak właściwie nie jest im potrzebny do życia właśnie tak sądzą i zazwyczaj rodzaje jakimi wyróżnia się taniec dla nich to między innymi: tango, Cza-cza, rumba itd., te podstawowe formy taneczne które towarzyszą nam przez całe życie. A jednak jest ich więcej, o wiele więcej niż moglibyśmy sobie wyobrażać. Są te przeznaczone tylko dla rąk i te przez które posługujemy się wyłącznie nogami itd.. Jest ich naprawdę bardzo dużo. Właśnie dlatego założyłam mojego tanecznego bloga. Nie tylko żeby pokazać co możemy dzięki niemu możemy sobie wyobrazić i jak może być nam po nim o wiele lżej z życiem i spokojniej, bo to jest normalne, że nie każdy z nas urodził się z umiejętnościami do tańca i nie każdy to lubi, ale też dlatego żeby uzmysłowić wszystkim ludziom aby dostrzegli ile jest form tańca i mam nadzieję, że tych ludzi znajdzie się sporo! I chciałabym również przypomnieć tym co lubią taniec albo lubili żebyście nie przestawali wierzyć w siebie i swój talent tak jak ja, bo wiem że nadajecie się do tego i jestem przekonana tym, że dacie sobie radę z wszelkimi trudnościami. Wiem, że nie łatwo jest przebrnąć przez ten okres zaczynania od zajęć, swoich pierwszych tańców różnych form ale wierzę, że wszyscy którzy czują to w sobie od tego zaczynają i nie powinni kończyć. Myślę, że pokaże dzięki swojemu blogowi niektórym osobom, które wiedzą, że mają do tego potencjał ,i które jeszcze nie dostrzegły tego jaki naprawdę jest taniec i do czego prowadzi a tym którzy nie myślą o tańcu w ten sposób jakie są jego formy jak je wykonać i do czego wykorzystać !!! Ja dzięki tańcu uwierzyłam w siebie. Mam nadzieję, że post się spodobał a na koniec dodam kilka zdjęć i wyjaśnię co przedstawiają.
 







Dzięki tym zdjęciom chciałam wam pokazać, że jest wiele dziewczyn, chłopaków, grup tanecznych itd., tańczących hip hop, balet, tango itd. Taniec nie zależy od tego czy jesteś dziewczyną i tańczysz hip hop albo jesteś chłopakiem i tańczysz balet, to naprawdę na tym nie polega każdy ma prawo interpretować taniec na swój sposób i wyrażać go na swoje sposoby, i wybierać swoje formy, które najbardziej do nas pasuja i czujemy się go tańcząc dobrze. Więc nie mówcie, że np nie umiem tańczyć bo potrafię tylko balet, ale to nie polega na tym żeby potrafić wszystko co tylko w tańcu jest możliwe to polega na tym aby czuć się w tym dobrze i swobodnie i oczywiście sobą
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz